меню

Знайдемо фарби для весняної картини

Хід заняття
Вихователь в костюмі художника, з пензликом заходить до групи.
Вихователь.         Добрий день, любі малята,
                              Я - художниця завзята!
 Скоро настане прекрасна тепла весна і мені так хотілося намалювати чарівну весняну картину, але зима ніяк не хоче віддавати свої права і уступати місце весні, тому вона вирішила мені завадити.
                             День і ніч я малювала,
                              Раптом тут зима настала
                              Й снігом все навколо вкрила,
                              І палітра стала біла,
                              Фарби всі зима сховала
                              Під пухнасте покривало!
                              Допоможете, малята,
                              Мені фарби відшукати?
Діти. Так, ми згодні.
Вихователь. У пошуках  першого кольору нам допоможе віршик:
                             Зима морозяна на дворі.
                             Замети білі на землі.
                             Зоріють в небі ясні зорі,
                             Заснули зайчики малі.

- Який звук у цьому вірші ви чули найголосніше і зустрічався найчастіше?
Діти. Звук "З"
Вихователь. А чи є фарба, назва якої починається з цього звука?
Діти. Є. Це - зелена.
Вихователь.  Щоб фарба зелена зявилась  у мене, потрібно пригадати казку, назва якої починається на цей звук.
Діти. «Зайчикова хатинка».
Вихователь. Вірно, а ви хочете подивитись, що зараз відбувається в цій казці?
Діти. Так, хочемо.
Вихователь. Тоді сідайте тихенько та дивіться дуже уважно.
Діти показують фрагмент казки «Зайчикова хатинка» площинний театр.
Вихователь. Ви подивилися, що відбувалося у казці. Розкажіть, будь ласка про лисичку, яка вона була. Чи добра це героїня казки? (відповіді дітей) Зараз я  чарівним пензликом змахну, а ви допоможіть промовити мені чарівні слова:
« Чарівний пензлик, допоможи, фарбу зелену ти знайди!»
Звучить музика, виходить дівчинка в зеленій сукні і кладе  зелену фарбу на палітру художниці.
Вихователь. Ми з вами знайшли перший колір- зелений. Що у природі буває зеленого кольору? (Листочки, травичка….) Правильно, а завдяки чому листочки та травичка мають такий яскравий, насичений колір? (Завдяки сонечку). Правильно, давайте пригадаємо, що станеться з рослиною, якщо її поставити в тінь. Чи зміниться колір листочків? (Так, він стане тьмяним, не красивим)
Діти, а якого кольору сонечко? (Сонечко жовтого кольору) А  фарба є такого кольору? (Жовта)
Тепер ми з вами будемо шукати жовту фарбу.
 А що в природі ще буває жовтого кольору? (Квіти, колоски пшениці)
Подивіться на картинку (показує дітям на екрані картинку , на якій зображене поле пшениці).Які кольори ви тут бачите? (Жовтий та блакитний) А що вам ці кольори нагадують? (Прапор України) Що означають кольори прапору України? (Жовтий- колір пшениці, блакитний- колір неба) Дуже добре, діти. А скажіть, навіщо в нашій країні вирощують пшеницю?(Для того, щоб робити з неї хліб)
Поміркуйте, будь ласка, хто ще полюбляє їсти пшеничку? (Різні пташки) Вірно, нагадайте, будь ласка, фарбу якого кольору ми з вами шукаємо? (Фарбу жовтого кольору)Давайте разом промовимо слово «жовта». Який перший звук у цьому слові? (Ж) А яких пташок ви знаєте, щоб їх назва починалася зі звуку «Ж»? (Журавель) Ми з вами знаємо українську казку, де одним з головних героїв був Журавель. Як вона називається? (Лисичка і Журавель) От як раз зараз, Журавель приймає у себе Лисичку. Хочете подивитися? (Так)
(Діти показують тіньовий театр «Лисичка і Журавель»)
Ми подивилися казочку. А тепер, скажіть, будь ласка, як пригощали один одного Лисичка та Журавель? (Відповіді дітей) Як ви вважаєте, чому так вчинив Журавель? (Тому що, він хотів показати Лисиці, що так робити не можна. Як вона до нього віднеслася так і він вчинив.) А як би Лисичка не вчинила погано, що було б? (Вони продовжили б товаришувати) Молодці, ви дуже гарно про все розказали. Зараз я  чарівним пензликом змахну, а ви допоможіть промовити мені чарівні слова: « Чарівний пензлик, допоможи, фарбу жовту ти знайди!»
Звучить музика, виходить дівчинка у жовтій сукні і кладе  жовту фарбу на палітру художниці.
Фізкультхвилинка
Фарба синя любить грати,
У таночку танцювати. (Діти стоять, руки на поясі.)
І ви, дітки, не баріться,
У таночок становіться.
Сплески два і два притопи,
                                             На носок, на каблучок.
                                             Руку вліво, руку вправо,
                                             Затанцюєм гопачок.
 Раз - присядем, два - присядем,
                                             Настрій гарний - покружляли, повертілись
               І тихенько всі ми всілись .
(Діти імітують описані рухи)
Вихователь. Дітки, поки ми з вами танцювали знайшлася синя фарба.
Звучить музика, виходить дівчинка в синій сукні і кладе  синю фарбу на палітру художниці.
 Вихователь.          Найніжніший колір білий:
                                  Білі у лелекі крила.
                                  І лілея, і ромашка,
                                  Молоко й молочна кашка.
                                  Разом будемо, малята,
                                  Білу фарбу ми шукати.
- Яка пора року має білий колір?
Діти. Зима.
Вихователь. Які ви знаєте зимові казки? А яка ваша улюблена зимова казка?
Діти. Лисичка Сестричка і Сірий Вовк.
Вихователь. Зараз ми подивимось, чим же зайняті герої  в казці.
(Діти показують уривок з казки пальчиковим театром)
-         Скажіть діти, як ви вважаєте, вовк в цій казці який герой? (відповіді дітей)
Зараз я  чарівним пензликом змахну, а ви допоможіть промовити мені чарівні слова: « Чарівний пензлик, допоможи, фарбу білу ти знайди!»
Звучить музика, виходить дівчинка в білій сукні і кладе  білу фарбу на палітру художниці.
Вихователь. Дітки, як ви вважаєте, яка фарба сама яскрава і сама гаряча? (Червона) Скажіть, будь ласка, у назві якої казки зустрічається цей колір? (У казці «Червона шапочка») Давайте зараз подивимося зустріч Червоної Шапочки з Вовком.
(Діти показують фрагмент драматизації казки «Червона Шапочка»)
Діти, пригадайте, будь ласка казку. Чи були спочатку знайомі Вовк з Червоною Шапочкою? А як треба поводитися з незнайомцями? (Відповіді дітей).
Зараз я  чарівним пензликом змахну, а ви допоможіть промовити мені чарівні слова: « Чарівний пензлик, допоможи, фарбу червону ти знайди!»
Звучить музика, виходить дівчинка в червоній сукні і кладе  червону фарбу на палітру художниці.
Психогімнастика
«Квітка»
Діти, уявіть собі, що настало літо, розквітло безліч квітів на лузі, у лісі, в квітнику. Вони такі гарні, яскраві, різнобарвні! Хочете бути гарною квіткою на лузі? Уявимо, що ви всі гарні квіточки.
Сонечко ще не зійшло, квіточки сплять. Очки у них закриті, дихають глибоко, рівно, спокійно.
Але ось: «Дзинь», - виглянув перший промінчик сонечка. Погладив по голівці квіточку - Киру, квіточку-Назара ... (Гладить).
Квіточки відкрили спочатку одне око, потім друге, подивилися очима вниз, вліво, вправо, вгору. Зажмурилися від яскравого сонечка.
Відкрили очі широко і посміхнулися.
Як раді квіточки сонечку!
Задзвеніли дзвіночки: «Дінь-дінь-дінь».
Їм відповіли ромашки: «Тік-так, тік-так» ... Стали квіточки вмиватися росою: щічки, вічка, плічка, спинку.
Ось які чисті і свіжі!
Подивилися один на одного і всі разом сказали: «Здрастуй, день»
Вихователь. Назвіть, будь ласка, фарби, які ми звами вже знайшли (Зелену, жовту, синю, білу, червону).А яку фарбу ми зможемо отримати, якщо змішати фарбу зелену та червону? (Якщо, змішати червону та зелену фарбу-отримаємо коричневу) Давайте промовимо «Коричнева». На який звук починається це слово? «К» Пригадайте казочку назва якої починається на звук «К». (Колосок)
(Діти показують ляльковий театр «Колосок»)
Ви подивилися казочку. Скажіть, як потрібно було поводитися мишенятам, для того щоб півник покликав їх до столу. (Відповіді дітей)
Зараз я  чарівним пензликом змахну, а ви допоможіть промовити мені чарівні слова: « Чарівний пензлик, допоможи, фарбу коричневу ти знайди!»
Звучить музика, виходить дівчинка у коричневій сукні і кладе  коричневу фарбу на палітру художниці.
Вихователь.           Дякую, любі малята,
                                 Що допомогли шукати
                                 Фарби всі мої яскраві,
                                 Нам вони в пригоді стануть...
Ми з вами повернули всі чарівні кольори на палітру, щоб намалювати чарівну картину весни. Ось подивіться, як фарби розмалювали всі ваші долоньки, давайте разом з фарбами затанцюємо веселий таночок.
(Виконується танок «Веселка» з долоньками)
(На екрані з’являється весняна картина)
Вихователь. Діти, подивіться, яка чарівна картина весни з’явилася, поки ви танцювали. (Діти роздивляються картину)Чи всі кольори , які є на палітрі використані у цій картині? (Відповіді дітей)



Програмовий зміст:
Креативний розвиток: Закріпити вміння вправно і влучно передавати образи героїв, використовуючи жести, міміку, пантоміму. Показувати вистави за допомогою різних видів театру: площинного, тіньового, лялькового, пальчикового та драматизації знайомих казок. Розвивати сприйняття театрального дійства, запам’ятовування, спостережливість, дикцію, інтонаційну виразність мови, пам’ять; естетичний смак; збагачувати активний словник дітей. Виховувати вміння, за допомогою казок, розрізняти добрі та погані вчинки, інтерес до театралізованої діяльності, бажання займатися нею.
Пізнавальний розвиток: Закріпити знання дітей про державний прапор України, значення його кольорів; називати пори року, впевнено визначати їх характерні ознаки; усвідомлення впливу сонця на зміни у рослинному світі. Розвивати вміння розрізняти та називати птахів; пам’ять, мислення, спостережливість у природі. Виховувати любов до рідної країни, рослинного та тваринного світу.
Мовленнєвий розвиток: Закріпити вміння чітко і правильно вимовляти всі звуки рідної мови, вміння знаходити слова на заданий звук, визначати перший звук у слові. Розвивати вміння регулювати силу голосу. Під час розмови використовувати поширені речення, мовленнєвий етикет. Виховувати вміння та бажання спілкуватися рідною мовою.
Матеріали та атрибути: площинний театр (фігурки лисички, зайчика, півника, пеньочок), мольберт; тіньовий театр (фігурки лисички, журавля, 2 глечиків)  , лампа, ширма; пальчиковий театр(фігурки лисички, вовка), ширма для пальчикового театру; костюми Червоної Шапочки та Вовка, кошик; ширма, ляльковий театр ( фігурки півника, двох мишенят, мішечок, колосок, пиріжки); мультимедійна та аудіоапаратура;  палітра, пензлик, фарби.


Немає коментарів:

Дописати коментар