меню

Майстер-клас

Ввідна частина
Ведуча. Добрий день, шановні колеги, гості! Я рада вас вітати на своєму майстер-класі, тема якого
Тема: З досвіду роботи «Художньо-естетичний розвиток дошкільників засобами  театралізованої діяльності»
Педагог-майстер Лантух Тетяна Володимирівна
Дата проведення 15 .02.2016р.
Ведуча. Метою цього майстер-класу є…..
Мета майстер-класу:
·        Систематизація знань педагогів про театралізовану діяльність в ДНЗ
·        Знайомство з методами і прийомами проведення театралізованих ігор
·        Підвищення професійної компетентності педагогів у розвитку творчих здібностей дошкільників.
Ведуча. У кожної зустрічі є правила. Наша зустріч теж має правила.
Правила взаємовідносин у групі
1.     Бути активним.
2.     Бути щирим.
3.     Довіряти іншим.
4.     Висловлюватись по черзі.
5.     Слухати не перебиваючи.
6.     Звертатись по імені.
7.     Взаємодопомога - один за всіх і всі за одного.
8.     "Тут і зараз".
Ведуча. Шановні колеги, пропоную вам поділитися на три команди. Для цього кожна з вас витягне номер своєї команди.
Привітання. Вихователі діляться на 3 команди. Запропонувати вихователям, використовуючи міміку, привітатися з аудиторією
А) – Радісно, з гарним настроєм;
Б) – Сумно, з поганим настроєм;
В) – Злякано.
Вихователі повинні здогадатися, що то була за емоція.
Ведучій. Дуже дякую за привітання. Ми з вами зараз за допомогою емоцій виразили свій настрій, свій душевний стан. Емоції це невід’ємний елемент театралізованої діяльності. Театралізована гра дошкільника насичена найрізноманітнішими емоціями: подивом, хвилюванням, радістю, захопленням і т. і. І це дає можливість використовувати ігрову діяльність не тільки для розвитку і виховання особистості дитини, але і для збагачення її емоційного досвіду. У своїй роботі з дітьми я використовую такі емоційні вправи як
Гра «Настрій»
Діти  сидять  в  кругу  і  перекидають  друг  другу  м’яч. Ведучий  кидає  його  одному  з  дітей  і  називає  будь-який настрій  або  емоцію. Дитина  повертає  м’яч  і  називає  протилежний  настрій. Наприклад:
Веселий – сумний
Добрий – злий
Теплий – холодний
Ясний – темний
Гра «Музика та  емоції»
Прослухавши  музичний  уривок, діти  описують  настрій  музики: весела – сумна, задоволена – сердита, смілива – боязлива, бадьора – втомлена, тепла – холодна.
Гра «Малюємо  настрій  музики»
Після  прослуховування  та  обговорення  характеру  і  настрою  музики  можна  запропонувати  дітям намалювати  її.
Вправа «Зображення  емоції»
Дорослий  показує  дітям  картинки  із  зображенням  емоцій: радість, сум, подив, злість,страх, сором, цікавість.
Завдання дітей – визначити,  яке  почуття  виражає  картинка. Потім  дорослий  пропонує зобразити  дітям  кожну  з  емоцій.
Вправа «Вгадай  емоцію»
На  столі  картинкою  вниз  викладаються  схематичні  зображення   емоцій. Діти  по  черзі  беруть  будь-яку  картинку  не показуючи  її  іншим. Завдання  дитини – за  схемою  вгадати  емоцію, настрій  і  зобразити  її  за  допомогою  міміки, пантоміміки, голосових  інтонацій.
Інші  діти-глядачі  повинні  визначити, яку  емоцію  переживає, зображує  дитина.
Ведучий. Пропоную вам зараз пограти в одну з таких ігор, яка називається «Настрій».
(Ведучий проводить гру за допомогою мяча)
Веселий-                                             Зляканий-
Здивований-                                       Дружелюбний-
Радісний-                                            Злий-
Ведучий. Тепер хочеться зупинитися на понятті слова «театр». Перед вами стенд зі словом Т Е А Т Р . Пропоную вам поміркувати і назвати слова, які асоціюються зі словом театр на кожну букву цього слова.
 (Ведучий підбиває підсумки)
Основна частина
Ведучій. На протязі багатьох років я використовую театралізовану діяльність  у роботі з дітьми. Хочу поділитися з вами досвідом і пропоную переглянути презентацію.
В підтвердження вищесказаного, подивіться, будь ласка, казку «Рукавичка» у виконанні дітей нашої групи.
А тепер ми з вами спробуємо стати на декілька хвилин фантазерами та  акторами і переробити знайомі всім казки на новий лад та показати їх. Кожна група отримає завдання, вибере собі вид театру і покаже нам казку на новий лад.
(Казки «Колосок», «Марійка та ведмідь», «Рукавичка»)
Музичний супровід (презентувати методичні матеріали гостям)
Заключна частина.
 Ведуча. Підбиваючи підсумки нашої зустрічі можна сказати наступне:
Очевидно, що театральна діяльність вчить дітей бути творчими особистостями, товариськими, комунікативними, доброзичливими, добрими, веселими, освіченими, інтелектуальними, розумними, розвиненими, талановитими, музичними, терплячими, ініціативними, ерудованими, художньо-літературними, художньо-зображувальними, безпосередніми, здоровими, здатними до сприйняття новизни, вміння імпровізувати. Нашому суспільству потрібна людина такої якості, яка б сміливо, могла входити в сучасну ситуацію, вміла володіти проблемою творчо, без попередньої підготовки, мала мужність пробувати і помилятися, поки не буде знайдено правильне рішення.
Вправа «Побажання по колу».
Матеріал: аудіо програвач і аудіо запис  мелодії І. Крутого для супроводу роботи.
Мета: підняти емоційний настрій у групі;
-підбити підсумки майстер – класу.

Хід роботи: усі учасники стають у коло. Дякую їм за роботу і пропоную висловити одне одному по колу побажання на майбутнє.

Немає коментарів:

Дописати коментар