меню

"Юні леді та джентельмени" заняття з гендерного виховання в старшій групі

Мета. Розширювати й закріплювати уявлення дітей про себе як особу певної статі; продовжувати формувати дружні взаємини між дівчатками й хлопчиками, розвивати вміння враховувати особливо одне одного,пов’язані зі статтю; виховувати повагу до осіб протилежної статі, чемність, культуру.
Матеріал: конверт зі звуковим листом – запрошенням до Країни леді та джентльменів; ляльки – в гарному вбранні, неохайна лялька; значки «Юна леді» та «Юний джентльмен» (за кількістю дітей); набір картинок «Одяг»; картинки із серії «Уроки доброти», «Я та інші», «Уроки ввічливості».
Хід заняття.
Вихователь.  Діти,нам принесли цей конверт. Як ви гадаєте, що в ньому? Я теж гадаю – там лист. Але лист не простий, а звуковий, давайте послухаємо. Слухають та обговорюють прослуханий лист.
«Любі маленькі друзі! Ми, мешканці Країни леді та джентльменів, почули, що у вашій групі є діти, які в майбутньому можуть стати леді та джентльменами. Запрошуємо вас до себе, щоб познайомитися й показати нашу Країну. Ми будемо дуже раді».
 Ви зрозуміли, від кого прийшов лист? На вашу думку, хто такі леді та джентльмени? (відповіді дітей). Чи є в нашій групі діти, схожі на леді та джентльменів? Ви згодні відвідати Країну леді та джентльменів і випробувати себе: чи зможете стати справжніми мешканцями цієї Країни? Гаразд, вирушаємо в дорогу. (Звучить  «чарівна» музика). Заплющить очі і уявить, що ми опинилися на вулицях цієї Країни. І перша вулиця називається вулицею Ввічливості. А ось і перші її мешканці (звертає увагу дітей на ляльок Барбі і Кена у класичному вбранні). Послухаємо їх розмову (педагог розігрує діалог між ляльками).
– Доброго дня, молодий чоловіче
- Підкажіть мені, будь ласка, як дійти до взуттєвої крамниці.
– Охоче. Я проведу вас, це не клопіт для мене.
  – Чудово, я буду вам дуже вдячна.
– Дозвольте, я допоможу вам нести сумку. Бачу, вона затяжка для вас.
– Дуже вдячна. Прошу.
– Ось ми й пришли, це потрібна вам крамниця.
– Дякую вам за допомогу. Без вас я не змогла так швидко сюди потрапити. До побачення.
 – Радий був вам допомогти. Бувайте.
Вихователь. Діти, що ви можете сказати про мешканців цієї вулиці? Які вони? (відповіді дітей). Так, вони виховані та ввічливі. А ви знаєте ввічливі слова? Пригадаймо їх.
Дидактична гра «Ланцюжок слів»
 Діти утворюють коло і по черзі, передаючи мікрофон, промовляють слова  вітання, прощання, вибачення, прохання, подяки, намагаючись не повторюватись.
Молодці, бачу, ви добре знаєте слова ввічливості. А чи користуєтесь ними , спілкуючись один з одним?
На прохання вихователя хлопці розігрують різні ситуації.
* Уявіть, що ви стоїте поряд з дівчинкою, яка збирається увійти з вулиці у приміщення. Хто покаже, як хлопчик має повестись  у цій ситуації?
*А зараз уявіть, що ви стоїте на автобусній зупинці. Підїхав автобус, двері відчинились  і з  автобуса стала виходити дівчинка. Хто хоче показати, що він робитиме?
*Ви йдете по дорозі, а попереду вас іде дівчинка і несе в руках речі. Дівчинка перечіпається і всі речі падають на землю. Хто покаже, що він робитиме у даному випадку?
Вихователь. Мене тішить, що ви  не лише на словах виховані і чемні. Що ж, залишаємо вулицю Ввічливості і прямуємо до вулиці Охайності. А хто це йде нам назустріч? (перед дітьми дві ляльки – охайна та неохайна. Педагог розігрує між ними діалог).
– Доброго дня. Мене звуть Ольга. Дозвольте дізнатись, як вас зовуть?
- Ірина.
– Пані Ірино, як ви сюди потрапили? Тут не живуть такі неохайні люди!
 - Я дуже хочу тут жити, що мені робити! (плаче)
Вихователь. Пані Ірино, не плачте, наші діти зможуть Вам допомогти. Діти, що б могли порадити цій людині, щоб вона могла жити на цій вулиці? (умитися, зачесатися, випрати та попрасувати одяг, почистити взуття
Пані Ірина. Дуже вам дякую. Піду приберуся і буду завжди охайною. Адже я дуже – дуже хочу бути справжньою леді.
Пані Ольга. Діти, а ви дотримуєтесь правил охайності? (відповіді дітей). Молодці, це чудово, що в нашій Країні житимуть такі мешканці, як ви.
Вихователь.  Попрощаймося з пані Ольгою, бо нам час рушати далі. Ми вийшли на якусь площу. Погляньте, цей знак вказує на назву площі (вказує на зображення танцюючих пар). Так, це Танцювальна площа на який люблять танцювати мешканці міста. Вони завжди дотримуються етикету танцю. Хто знає, що таке етикет? (пояснює при потребі – джентльмен має чемно запросити леді до танцю; галантно танцювати, не наступаючи партнерці на ноги; відвести леді на місце та подякувати її за танець). Покажемо, як ви вмієте дотримуватися етикету танцю.
Динамічна пауза. Під звуки вальсу хлопчики запрошують дівчаток і танцюють, дотримуючись етикету танцю.
Вихователь. Виявляється, що бути леді та джентльменом – це не тільки вміти правильно спілкуватися, бути чемним, охайним. Слід іще й уміти танцювати і знати етикет танцю.
 З’являється лялька у бальній сукні й звертається до дітей.
– Добрий день, діти! Я була на Танцювальній площі саме тоді, коли ви виконували свій танець. Мені сподобалось спостерігати за вами, ви потішили мене. А чи знаєте, якими мають бути мешканці нашої Країни? (відповіді дітей). Пропоную пограти зі мною в гру.
Гра «Впіймай слово»
Я називатиму різні слова, а ви плескатимете в долоні, коли  почуєте слово, яке стосується мешканців нашої Країни. (Називає слова: грубий, чемний, приязний, сварливий, приємний, неприємний, недбалий, шляхетний, неуважний, надійний, чесний, відважний, охайний, брудний, турботливий, байдужий, хвалькуватий, щедрий, скромний, жадібний, спокійний, упертий, поступливий). Молодці, діти, на мою думку ви гідні жити в нашій Країні. Раджу вам побувати на нашому Майданчику чемних співрозмовників та завітати до крамниці одягу.
Вихователь. Дякуємо за пораду. Але що ж нам робити – часу обмаль, а хотілось побувати в обох цих місцях? Давайте домовимося, хто побуває на Майдані, а хто завітає в крамницю. Коли повернемося, розповімо один одному, що ми бачили.
На Майданчику чемних співрозмовників одна група дітей з помічником вихователя розглядає картинки, розміщені там. Об’єднавшись у пари, діти складають діалоги, які могли б відбуватися між персонажами картинок: «Хлопчик і дівчинка грають іграшками»,  «Хлопчик і дівчинка зустрілися по дорозі до школи», «Хлопчик і дівчинка бавляться на галявинці», «Хлопчик і дівчинка запускають повітряного змія».
Вихователь просить дітей другої підгрупи, які потрапили до крамниці, допомогти розкласти одяг по різних поличках: святковий, щоденний, спортивний і домашній. Потім пропонує розповісти , куди б вони могли піти у такому вбранні.
 Логічна вправа «Що зайве» серед предметів одягу для чоловіків і жінок.
Вихователь. Це дуже добре, що ви допомогли продавцеві розкласти одяг і знаєте, що а коли треба одягати.
Вихователь. Діти, ви б хотіли жити у Країні леді та джентльменів? Які почуття можуть завадити цьому? (заздрість, образа, байдужість, злість, гнів). А які почуття допоможуть тут жити? (доброта, приязнь, співчуття, чуйність, любов, милосердя). Гадаю, жителі цієї Країни вдячні вам, що ви до них завітали, а можуть вважати вас юними леді і джентльменами. Якщо ви залишатиметеся такими ж вихованими завжди, то коли підростете, вас радо зустрінуть у такій чудовій Країні.
Діти помічають конверт із написом «Сюрприз».
Вихователь (відкриває  й читає лист)
 «Любі діти! На згадку про нашу Країну ми хочемо подарувати вам ось ці значки «Юна леді» і «Юний джентльмен». Дякуємо, що побували у нас. До зустрічі!»

 Тепер нам час повертатися до дитячого садка. Вам подобалась подорож? Чим? А сюрприз від мешканців Країни вам також сподобався? Чи хотіли б ви зробити сюрприз для своїх друзів? Давайте трохи відпочинемо, а потім зробимо подарунки (діти за бажанням виготовляють листівки. Аплікацію, поробки з природного матеріалу та дарують один одному).

Немає коментарів:

Дописати коментар