Мета: дати дітям поняття про український національний
одяг. Поглибити знання дітей про український віночок (відповідно до віку),
символічне значення квітів у вінку. Вчити викладати і наклеювати окремі
елементи предмета, що складається з кількох частин. Продовжувати розвивати у
дітей образне сприймання, відчуття кольору та діалогічне мовлення. Виховувати
емоційне-естетичні почуття, акуратність у роботі
Матеріал: заготовки віночків
із листя барвінку, площинні квіти: ромашка, незабудка, чорнобривці; приладдя
для аплікації, ляльки Оксанка та Іванко в українському національному одязі,
художній матеріал. (Стуку двері. Заходять ляльки в українських костюмах.)
Вихователь: Діти, до нас
завітали гості. Подивіться, хто до нас прийшов: незнайомі нам дівчинка і
хлопчик. Спитайте, як їх звати. (Діти запитують, ляльки відповідають.)
Мене звати Оксанка.
Мене звати Іванко. Ми хочемо
з вами познайомитися і подружитися.
(Діти запрошують гостей
сісти.)
Діти, подивіться, в який
гарний одяг одягнені Оксанка та Іванко. Це - українські костюми. Подивіться і
скажіть: що одягла Оксанка, ідучи до нас в гості? {Відповіді дітей: вишиту
сорочку, спідничку, плахту, фартушок. На шиї у неї намисто, а на голові -
віночок)
А в що взута Оксанка? (В червоні чобітки).
Молодці, діти! Ви добре
розказали про Оксанчин костюм. Наші дівчатка теж вдягалися в такі костюми, коли
в нас було свято. Ми навіть віршик вивчили про таку гарну україночку. Хто
розкаже віршик?
Я маленька українка,
В мене коси по колійка,
І спідничка фалдована,
І сорочка вишивана.
От ми з Оксанкою і
познайомилися. А хто розкаже про костюм Іванка? Я вам допоможу. У що ж
одягнений Іванко?
(Відповіді дітей: у вишивану
сорочку, у червові штани та червоні чоботи.)
Так, правильно. Ці штани
називаються шароварами, а підперезаний Іванко поясом. От і з Іванком ми
познайомилися. Діти, я бачу, що гості щось нам принесли. Давайте спитаємо в
них, що вони нам принесли.
(Діти звертаються до ляльок
із запитаннями.)
Оксанка: (Вих.) - У моєму
костюмі мені найбільше подобається віночок, бо ж цей віночок оберігає дівчаток
від усього злого і дає здоров'я, доброту і ніжність. Нам з Іванком хочеться,
щоб ви "сплели" віночки для ляльки -Марійки.
Вихователька: Діти, чи погоджуєтеся ви виконати таку роботу?
(Діти відповідають.)
Тоді давайте розглянемо Оксанчин віночок.
З яких квітів сплетений цей
віночок? Чи знайомі вам ці квіти? Назвіть їх.
(Діти розглядають віночок,
називають квіти: ромашки, незабудки, чорнобривці, барвінок.)
Так, правильно, ми вже не раз говорили про ці
квіти і милувалися їх красою.
А чи згадаєте ви, що
означають ці квіти, що вони несуть людям?
( Ромашка лікує від різних
хвороб і несе доброту.
Барвінок - символ життя.)
А що ви знаєте про незабудку
та чорнобривці?
Діти: Незабудка розвиває зір. Чорнобривці вплітають
у віночок, щоб голова не боліла і щоб дівчина була чорнобривою.
Вих: Молодці, діти. Бачиш,
Оксанко, як гарно наші діти розповідають про ці чарівні квіти, з яких сплетено
твій віночок? Скажіть, діти: як потрібно ставитися до квітів, до всього живого?
Діти: За квітами треба
доглядати, поливати, а не можна топтати і зривати.
Вих: Добре, а щоб ви це краще
запам'ятали, ми вивчили віршик.
Я квітку чарівну не стану
рвати,
ЇЇ додому я не понесу,
Бо вдома їй джмеля не
погойдати,
І не попити ранками росу.
Всі згадали віршик? А зараз давайте станемо в коло і
заспіваємо веселу коломийку про барвінок, та ще й потанцюємо, а потім зробимо
аплікацію.
(Діти танцюють, співають,
сідають за столи. Проводиться колективна
аплікація)
Діти, ось Оксанка з Іванком принесли нам
віночки з барвінкових гілочок і квіти, які треба помістити на віночок. Якого
кольору листочки в барвінку?
(Зеленого, ця рослина завжди зелена)
А це яка квітка? (Ромашка).
Які в неї пелюстки,
серединка? (Відповіді дітей).
А якого кольору ця квітка?
(Показати незабудку).
(Голубого).
Як вона називається?
(Незабудка).
Добре, а ця жовтогаряча квітка як називається? ( Чорнобривці).
Молодці, діти! Ви гарно
знаєте всі ці квіти. Тепер я вам роздам квіти, а ви їх приклеїте на віночки в
ті місця, де намальовані кружечки. Покажіть мені пальчиком, куди будете
наклеювати квіти.
(Діти накладають квіти на кружечки і
приклеюють їх. Робота супроводжується записом пісні "Чорнобривці",
Оксанка та Іванко оглядають готову роботу.)
Оксанка: (Вих.) - Нам дуже
подобається цей віночок, ви дуже гарно виконали роботу, молодці. (Діти
прощаються з ляльками і запрошуть їх прийти ще в гості.)
Немає коментарів:
Дописати коментар