меню

"Граємо в дорослих: я буду чоловіком, а ти жінкою" заняття для середньої групи

Пізнавальний розвиток. Формувати у дітей уявлення про соціальні ролі жінки та чоловіка, професійну діяльність чоловіка і жінки у нашому суспільстві; про предмети та речі, якими користуються чоловіки і жінки у своїй професійній діяльності.
Логіко – математичний розвиток. Учити утворювати послідовність і групувати обєкти та предмети за спільними ознаками.
Соціально – моральний розвиток. Зацікавлювати хлопчиків чоловічими професіями, а дівчаток – жіночими. Формувати уявлення про те, що і жінки, і чоловіки роблять багато корисних справ; виховувати працелюбність.
Мовленнєвий розвиток. Поповнювати словниковий запас дієсловами, які характеризують види виробничої діяльності людини; вправляти у побудові словосполучень  та складних речень.
Емоційно – ціннісний розвиток. Викликати емоційний відгук на ігрові ролі; формувати вміння обирати за задумом види ігрової діяльності, улюблені ролі
Фізичний розвиток. Формувати рухову активність, підтримувати бажання виконувати  рухливі ігрові вправи, зокрема такі, що зображують трудові процеси.
Креативний розвиток. Активізувати творчу уяву та фантазію під час вибору професій для казкових персонажів.
Художньо – естетичний розвиток. Формувати вміння добирати до силуетів хлопчика та дівчинки спецодяг представників різних професій; закріплювати вміння прикладати його та приклеювати.
Матеріал: скринька, намисто, краватка, шпилька, чоловічий капелюх, фартух, хустка, помада; коробка зі знаряддям праці (молоток, нитки, кельма, фен, кухонна лопатка, кермо, шприц, зошит та ручка,викрутка, гайковий ключ), картки із зображенням людей різних професій, знарядь праці, результату праці; іграшки, силуети хлопчика та дівчинки; елементи одягу для різних професій.
Хід заняття
Вихователь. Діти, зверніть увагу, що нового зявилось у нашій групі? (скринька в ігровому куточку). Гляньмо, що там є (діти розглядають зміст скриньки). Візьміть, будь ласка, кожен одну річ, яка вам найбільш сподобалась? (дівчатка беруть жіночі речі, хлопчики – чоловічі ігри модна грати з цими предметами? А тепер покладемо всі речі знову в скриньку й глянемо, що ще нового зявилося в нашій групі?
Вихователь звертає увагу на коробку в осередку самостійній художній діяльності. Пропонує розглянути, що там лежить і кожному взяти один якись предмет ( у коробці лежать знаряддя праці).
 Як можна назвати ці предмети одним словом? (знаряддя праці). Які знаряддя взяли дівчатка, а які хлопчики? Чому?  В яких іграх їх можна використовувати? («Будівельники», «Школа», «Лікарня», «Перукарня», «Водії»). В яких цих іграх чоловічі ролі, які – жіночі, а які -і чоловічі, і жіночі? (вчитель, перукар, лікар).
Дидактична вправа «Знайди послідовність» (робота з картинками).
Вихователь роздає картки, на яких зображені представники різних професій. Пропонує дібрати до професій і викласти: спочатку знаряддя праці, матеріали, а потім – результат відповідної праці: перукар-ножиці, гребінець, фен-зачіска; лікар-шприц, бинт, ліки-здорова дитина; швачка-голка, нитки, тканина-готовий одяг.
Проводиться фізкультхвилинка «Працьовиті жінки та чоловіки».
 Діти виконують певні рухи під словесний супровід:
Всі жінки чоловіки завжди працюють залюбки
Вони вміють працювати: і будинок будувати (роблять руками дах).
 І на літаку літати (розводять руки в сторони, біжать на місці).
Замітати, прибирати (імітують замітання).
 І картину малювати (імітують рухи пензля по полотну).
 Ще уміють танцювати (роблять танцювальні рухи).
 І діток малих навчати (сидять за партою, ніби учні).
 Прати, шити, вишивати та всіх хворих лікувати (імітують відповідні рухи).
І ти також не лінись, а робити все навчись.
Творча гра «Професії казкових героїв»
Діти вигадують, які професії можуть бути у казкових героїв. Наприклад: Попелюшка – швачка, прибиральниця; Дюймовочка – садівниця, куховарка; Мальвина – вчителька чи вихователька; троє поросят – будівельники; Півник – пекар, співак.
Дидактична вправа «Назви свою роль та дії»
Вихователь називає сюжетно – рольові ігри, а діти – ролі чоловіків та жінок у цих іграх та їх дії. Наприклад:
Гра  «Будівельники»
Жіночі ролі: маляр – фарбує стіни, рами, вікна, двері; штукатур – штукатурить стіни.
Чоловічі ролі: муляр – виводить стіни; тесляр – виготовляє вікна і двері; покрівельник – криє і ремонтує дахи.
Спільні ролі: архітектор – креслить і малює план будинку; дизайнер – дбає про красу облаштування приміщення.

Гра «Магазин»
Жіночі ролі: продавець – продає товари; касир – бере гроші, видає чек.
Чоловічі ролі: водій – привозить товар; вантажник – переносить товар.
Спільні ролі: директор – керує роботою; товарознавець – обирає товар.


Гра «Дитячий садок».
Жіночі ролі: вихователь – виховує дітей; помічник вихователя – допомагає йому, роздає їжу.
Чоловічі ролі: сторож – охороняє заклад; двірник – лагодить обладнання.
Спільні ролі: двірник – прибирає територію; лікар – лікує.

Вправ «Обери улюблену іграшку»
Вихователь пропонує дітям підійти до улюбленої іграшки у ігровому осередку, взяти її та поміркувати: чому саме ця іграшка – улюблена у хлопчиків, у дівчаток?  Педагог зосереджує увагу дітей на тому, що часто хлопчики й дівчатка граються різними іграшками, але можуть гратися й однаковими.
Аплікація «Одяг для професій»

Вихователь роздає дітям силуети хлопчика та дівчинки і пропонує їх одягти (обрати та наклеїти на них елементи одягу: лікаря, міліціонера, будівельника, кухаря, пожежника, космонавта тощо)

Немає коментарів:

Дописати коментар